Lukas VGS Lukas VGS

Vi er «Spesialisten på helse- og oppvekstfag» og har flere spennende yrkesfaglige utdanningstilbud. I tillegg kan du ta Påbygg til generell studiekompetanse hos oss.

Lukas videregående er en liten skole som ligger på Rotvoll Nedre i Trondheim. Vi har flere lærere per elev, noe som gir muligheter for tett kontakt mellom lærere og elever. Det bidrar til at vi tar vare på det gode skolemiljøet vi er så stolt over.

I tillegg til å ha elever fra rundt om kring i Norge, har vi elever med forskjellig etnisk bakgrunn og ulik alder. Dette gir et stort og viktig mangfold for læringsmiljøet. Vi jobber for at alle elever hos oss skal bli sett, inkludert og at opplæringa er tilpasset.

På Lukas utdanner vi folk som vil jobbe med mennesker. Samtidig ser vi at teknologi blir stadig viktigere i alle sektorer – også innen helsefag. Dette endrer hvordan fremtidens helsearbeidere skal jobbe. Derfor har vi en egen Teknolab på skolen med blant annet VR utstyr, hvor vi utforsker mulighetene og utfordringene teknologi kan gi. Hvordan erstatter teknologi menneskelige oppgaver, hvordan kan teknologi gjøre oss bedre, gi bedre helse og hvordan bruke teknologi i elevenes læring? Dette er spørsmål vi er opptatt av.

Lukas vgs er en del av Lukas Stiftelsen som også driver ulike helseinstitusjoner. Skolen er en kristen privatskole hvor handling gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferdighet er viktige verdier.

Kan Lukas være skolen for deg? Da bør du kontakte skolen, så får du hjelp og veiledning videre.